‌کارگردان‌ها باید سعی کنند از بازیگرانی در نقش‌های مثبت و محجبه استفاده کنند که ضمن انجام بازی‌های خوب خود نیز به رفتار و پوششی که بازی می‌کنند اعتقاد داشته باشند چرا که در غیر این صورت جدا از اینکه پیام مثبتی به مخاطب منتقل نمی‌شود شاهد نتیجه معکوس در اذهان عمومی هستیم.


سیده فاطمه محبی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرهنگ‌سازی غیرمستقیم رسانه بر جامعه اظهار داشت: ادامه روند اختصاص الگوهای رفتاری و منش‌های خاص در فیلم‌ها و سریال‌ها با نوع پوشش افراد می‌تواند موجب فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه شود.

وی عنوان کرد: اختصاص ویژگی‌های خاص و شرایط زندگی با نوع پوشش و حجابی که زنان در فیلم‌ها و سریال‌ها از آن استفاده می‌کنند به صورت فعلی اصلاً مناسب نیست چرا که استفاده از انواع پوشش‌ها را می‌توانیم در اقشار مختلف جامعه شاهد باشیم و اینکه هنرمندان بخواهند نوع لباس و پوشش را به گروه یا اندیشه‌ای خاص مختص کنند طبیعتاً اثر منفی خواهد داشت.

رئیس گروه مطالعات اجتماعی شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه رسانه‌ها قدرتی دارند که می‌توانند در طولانی مدت رفتار افراد جامعه را تغییر دهند، ادامه داد: بسیاری از کارگردانان در فیلم‌های مذهبی و معناگرا که قصد انتقال پیام مثبت به مخاطب را دارند ممکن است بازیگری را برای ایفای نقش مثبت انتخاب کنند که در زندگی شخصی خود از نظر پوشش و رفتارهای اجتماعی فاصله زیادی با نقش محوله داشته باشد.

وی بیان کرد: این امر به دلیل این است که فرد، اعتقادی به نقشی که ایفا می‌کند ندارد و اگر مخاطب جذب نقش شود و سپس عکس آن را در رفتار و زندگی اجتماعی و فردی وی مشاهده کند نه تنها فیلم نتوانسته اثر مثبتی بر مخاطب داشته باشد بلکه نتیجه معکوس نیز به همراه داشته است.

محبی افزود: ‌کارگردان‌ها باید سعی کنند از بازیگرانی در نقش‌های مثبت و محجبه استفاده کنند که ضمن انجام بازی‌های خوب خود نیز به رفتار و پوششی که بازی می‌کنند اعتقاد داشته باشند چرا که در غیر این صورت جدا از اینکه پیام مثبتی به مخاطب منتقل نمی‌شود شاهد نتیجه معکوس در اذهان عمومی هستیم.